Gresk salat

Til å begynne med lagde jeg alltid Gresk salat uten issalat / chrispi salat. Da brukte jeg de andre ingrediensen som jeg fortsatt bruker. Etterhvert begynte jeg å gjøre begge deler, noen ganger blir det med salat andre ganger uten. Jeg syntes denne salaten passer godt til det meste av kjøtt, og en del andre retter som jeg lager som for eksempel, lasagne, og ulike retter av karbonadedeig.  

2 personer

1/4 vestfoldsalat/ issalat, i i strimler (kan droppes)
3 - 4 tomater i båter/ eller en boks med små tomater
1/2 rød løk, i skiver
1/2 agurk, i skiver
Oliven (dropper jeg eller har ved siden av)
Fetaost, deles i biter eller bruk ferdig delt som ligger i olje
Bland alt sammen

Her har jeg byttet ut tomatene med cherry tomater og fetaosten med den som ligger i olje. Da går det an å ha litt av oljen over salaten
Her har jeg brukt isberg-salat, agurk, tomat, løk og fersk fetaost. Hadde over litt olivenolje og oregano. ( sånn ble den servert flere steder når vi var på Kreta sist) 

Syntes det kan være fint å ha salat på fat