Pølser og potetmos gratinert i ovn / Brennende kjærlighet

Jeg liker som jeg har skrevet mange ganger å utnytte mat, så jeg slipper å kaste. I dag hadde jeg lagd tomatsuppe til lunsj, og det var en del igjen. Tenkte jeg kunne bruke denne som basis til middag, den hadde tyknet en del siden jeg lagde den. Jeg hadde mange poteter som jeg ville bruke opp, og da er det greit å lage potetmos. Før lagde jeg ofte Brennende kjærlighet, men det var sjelden jeg gratinerte den. Greit med noen variasjoner, den bør ikke gratineres, og det er mer som kan brukes av grønnsaker i denne retten.

2 (3) personer

1 pk baconterninger has i stekepannen, la den steke litt (kan droppe bacon og kun bruke pølser)

Tilsett;
1 løk, hakket
Pølser, her har jeg brukt 6 Wienerpølser (til 3 personer)
La det steke på svak varme til potetmosen er ferdig
 

Bland pølsene i tomatsuppen eller lag tomatsaus 

Lag potetmos, eller bruk ferdigpakke

Ha i;
Tomatsausen og pølsene i bunnen  på formen
Fordel potetmosen over
Ha over raspet ost

Gratineres i oven på 225 ca 15 min, til osten har blitt gyllen
Jeg krydrer gjerne med nykvernet pepper og timian
Serveres med eller uten salat 

Har jeg lite potetmos, og det blir mye pølser og saus, hender det jeg har hvitløksbaguett ved siden av.

Hvis det blir noe til overs, er det bare å varme opp i ovnen eller mikroovnen  dagen etter så har du lunsj. Da med eller uten salat, baguett, rundstykker eller brød